FRAKT
Se alternativ och priser när du lägger produkt i kassan.
PRISER
Moms ingår i priset där är det
25% för produkter,
12% för Sportdryck & övriga energiprodukter.
BETALNINGSALTERNATIV
– Kortbetalning, Visa och Mastercard
– Klarna
– Klarna Delbetalning
LEVERANSTID
Normal leveranstid är cirka 3 arbetsdagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.
OBS! Vid cykelköp monterar vi cykeln, räkna därför med någon dag extra i leveranstid.
LEVERANSSÄTT
Vi skickar dina varor inom Sverige med Postnord eller DHL.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
REKLAMATION OCH RETURRÄTT
Det är alltid garanti på de produkter du köper (3 års reklamationsrätt). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Reklamation till Racerdepån ska göras inom skälig tid, dock senast inom två månader. Vid reklamation, kontakta oss innan retur så vi enkelt kan förbereda ersättningsvara.
ÅNGERRÄTT
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid specialbeställda varor).
Vid retur står du för risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning om en sådan finns. Samtliga etiketter ska sitta kvar på kläder och eventuella manualer ska skickas med. Det är viktigt att varan packas rätt och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen. Vid retur av cykel rekommenderar vi starkt att vårt emballage återanvänds, för att säkra en trygg transport.
Ångerrätten gäller inte varor som tillverkats eller ändrats i enlighet med dina särskilda önskemål exempelvis montering av specialanpassade cyklar. Returer kan inte skickas mot Postförskott/Efterkrav. Efter mottagen och godkänd retur kommer återbetalning att ske inom trettio (30) dagar från det att Racerdepån tog emot returen. För återbetalning – ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Vi återbetalar inga fraktkostnader. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se
SKADOR PÅ PAKET OCH EJ UTHÄMTADE PAKET
Upptäcker du skador på paketet vid leverans är det ytterst viktigt att transportören anmärker detta INNAN du skriver på. Skriv aldrig på utan att kontrollera förpackningen. Hämta heller aldrig ut en skadad vara vid leverans till utlämningsställe. Upptäcker du inte att varan är skadad innan du packar upp den måste du anmäla detta till oss inom 2 dagar efter leverans. Kontakta oss via mail eller telefon.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
PRIS- OCH PRODUKTINFORMATION
Vid eventuella felaktigheter i lagerstatus eller pris förbehåller sig Racerdepån rätten att häva avtal om köp. Om varan utgått eller av annan anledning inte finns tillgänglig är Racerdepån inte skyldiga att tillhandahålla varan men kan föreslå en alternativ vara. Alla bilder ska ses som illustrationer och kan inte garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet.
OMDÖMEN
Genom att lämna omdömen kring produkter på racerdepan.se ger du också Racerdepån rätten att publicera dem på racerdepan.se samt i andra kanaler och medier. Racerdepån förbehåller sig rätten att inte publicera och/eller ta bort inskickade omdömen.
ÖVRIGT
Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag vid en eventuell tvist.
För frågor kring innebörden av dessa Villkor eller tillvägagångssätt vid ångerrätt, reklamationer, transportskador eller annat, ta kontakt med Racerdepån. Kontaktuppgifter till butiken finner du på www.racerdepan.se.